בלוגים מהווים נדבך חשוב באספקת מידע חדשותי על פעילות עסקים וכמו כן הם אף מהווים ענף עסקי בפני עצמו. הם החלו לעלות לרשת כיומני רשמים דינמיים של כותבים ועיתונאים ולתקופה מסוימת נחשבו לסוג של ז'ורנליזם אינטרנטי. ההתפתחות המואצת של טכנולוגית הרשת אפשרה פלטפורמות חדשות לבלוגים שבמובן מסוים איבדו את הצביון הראשוני והאישי שלהם כיומני רשת. הם החלו למשוך קוראים לאתרי הבית של הארגונים מה שהפך אותם לחלק מאסטרטגיית האונליין של חברות וארגונים.

בלוג לעסקים קטנים וגדולים

בלוג עסקי אפשר להעלות באופנים שונים, כסאב-דומיין או קטגוריה באתר החברה, כמיני-אתר נפרד או כערוץ חיצוני שמנוהל בידי עובדי החברה או גורמי מיקור חוץ. עקרונית, כל חברה או עסק יכולים להקים בלוג עסקי במינימום הוצאות אבל בכל זאת קיים הבדל משמעותי בניהול הפלטפורמה על ידי עסק קטן או ארגון, שנובע בעיקרו מההיקף התקציב השונה. עסק קטן ישתמש בפלטפורמה חינמית, לעומת זה חברה גדולה שמתייחסת לבלוג כאל תוכן שיווקי יכולה לכלול אותו בתקציב שלה באינטרנט. מאידך גיסא, עסק קטן יכול להפיק תועלת מהמבנה הייחודי של הפלטפורמה שמאפשרת תגובות ואינטראקציה עם הקוראים.

בלוג לעסקים שמשמש כחלק מאסטרטגיה שיווקית של עסק קטן עשוי לקדם את האינטרסים העסקיים בהשקעה שנחשבת מזערית – ישנן פלטפורמות  שונות, ביניהן בלוגר, וורדפרס, וויקס ועוד, שמאפשרות ניהול חינמי (או ניהול מתקדם בתשלום) של בלוגים, חלקן אף מאפשרות לשלב אותם בתוצאות גבוהות במנועי החיפוש. בלוג של עסק קטן יכול לתמוך באתר האינטרנט של העסק, ליצור אינטראקציה עם גולשים, להתחבר לרשתות חברתיות, ליצור באזז ולעסוק בנושאים מעניינים שמושכים את הקוראים להיכנס לדפי המוצרים או השירותים של העסק.

חברות גדולות אינן מנהלות בדרך כלל אינטראקציה עם הגולשים בבלוג החברה והקומוניקציה עם הצרכנים מתנהלת דרך הפרופיל או הדף העסקי של החברה ברשתות החברתיות. הם הפכו לכלי רב ערך ביצירת תדמית הארגון – ישנן חברות שמייעדות את הפלטפורמה לדיווחים על פעילות שוטפת על אירועים בענף, ישנם ארגונים המעלים פוסטים עם מידע על התרחשויות בתוך החברה כגון אירועים חשובים, השקת מוצרים חדשים וכדומה, וחברות שהופכות את הפלטפורמה לבמה של סקירות העובדים על המתרחש בחברה במטרה ליצור קשר של אמינות וקירבה עם הקוראים.

מתי בלוג יכול לשמש כלי נוסף לקידום מטרות העסק?

  • עסקים עם דף עסקי ברשת חברתית – בלוג יכול לשמש אינטראקציה נוספת עם לקוחות או צרכנים
  • טופס הרשמה  בדף הבית – בלוג יכול להוסיף עניין ולשמש לקריאה לפעולה
  • מקור עניין – בלוג יכול לשמש מקור עניין כאשר תחום העיסוק או הנושאים הקשורים לעסק יוצרים עניין בקרב הגולשים