דוח ניתוח חיפושים של גוגל

בית » קידום אתרים » דוח ניתוח חיפושים של גוגל
בחברת גוגל משקיעים, כפי הנראה, בכלים המקדמים בעלי עסקים בניהול אתריהם, ולכלים לקידום עסקים, לרישום דומיין בגוגל (בשלבי ניסיון), לכלי הבדיקה להתאמת מכשירים ניידים ועוד, התווסף לאחרונה כלי 'ניתוח חיפושים', לניתוח הופעות דפים ומילות מפתח במנוע החיפוש (עדיין בשלבי beta).

הכלי הממוקם בקטגורית 'תנועת חיפוש' בודק את אופן הופעת ביטויי מפתח בתוצאות החיפוש ופרטים על אופן החיפוש של הגולשים, כגון מאילו ארצות ומהם המכשירים בהם השתמשו להקלקה על שאילתה. עם זאת הכלי החדש לא מתייחס (עדיין) לפילוח אוכלוסית הגולשים, בדיקת נתונים אלה מבוצעת בכלי אנליטיקס של גוגל.

כלי 'ניתוח חיפושים' כולל תכונות חדשות למעקב אחר כניסות לדפים, בנוסף לאפשרויות בדיקת השאילתות והדפים המובילים בגרסה הישנה (שעדיין ניתן להשתמש בה). לא ניתן לבדוק נתונים מעבר לתכונות המוגדרות של הכלי.

מה מחדש כלי 'ניתוח חיפושים'?

סרגל ראשי

בסרגל קיימת אפשרות בחירה אחת או יותר, או כל האפשרויות הבאות:

  • קליקים – סה"כ קליקים
  • הופעות – סה"כ הופעות
  • שיעור קליקים  CTR  – אחוז הקלקה (ממוצע)
  • מיקום – המיקום הממוצע (של שאילתה)

סרגל בחירה משני

מתוך סרגל זה האפשרות היא לבחירה אחת לכל לשונית:

דפים / ארצות /  מכשירים / סוג החיפוש / תאריכים.

בכל לשונית נבחרת ניתן לבצע סינון תוצאות, להשוות או לאפס (אפשרות דומה לבחירה בסימון 'ללא סינון')

תאריכים

לשונית זו כוללת אפשרויות לבחירה בטווחי זמן שונים (השבוע האחרון וכ"ו), לסינון תוצאות בטווחי תאריכים שונים ולהשוואת התוצאות (עד 90 הימים האחרונים), וכוללת, בנוסף, לוח שנה לבחירה אישית.

בחירה בלשונית זו מציגה את לשוניות הסרגל הראשי כרשימה כרונולוגית.

שאילתות/דפים:

לחיצה על שאילתה/דף בסרגל המשני פותחת רשימה חדשה, מעין טבלת בת  – שכוללת את כל אפשרויות הבדיקה והסינון כמו בטבלה הראשית, אך מתייחסת לשאילתה הנבחרת או הדף הנבחר בלבד!

שאילתות

שאילתה = מילת מפתח

ניתן לבדוק בין השאר: מיקום ותדירות הופעת שאילתה בתוצאות החיפוש, מספר הקלקות על השאילתה.

בחירה בלשונית קליקים מאפשרת לבדוק:

  • מאיזו מדינה בוצעה ההקלקה
  • מאיזה מכשיר
  • הדף שהוקלק (הדף בו מופיעה השאילתה = מילת מפתח)
  • להשוות תאריכים

דפים

בחירה בדף (= כתובת url) מתוך הרשימה מעבירה לטבלה המשנית של תוצאות הדף. ניתן לראות את פירוט השאילתות בדף, מיקומן בתוצאות החיפוש, הקלקות שבוצעו ועוד.

טיפ: לצורך בדיקת השאילתות בדף מסוים, יש להקליק על שורת הדף, להיכנס לדף המשנה, ולבחור ב'שאילתות'.

הסבר מפורט ניתן למצוא  בדף העזרה של גוגל למנהלי אתרים.